do miski, plastikowego pojemnika lub kartonu nasypać kaszy, makaronu, grochu, ryż, waciki, papierki gniecione w kulki, koraliki, guziki itp.( różne struktury, kolory, kształty ), dziecko ma za zadanie przy pomocy rąk wyszukać jakieś konkretne przedmioty.
rysowanie przy pomocy kredy na chodniku, węglem, pastelami , pianką do golenia na lustrze lub szybie, rysowanie na tacce – wsypać na tackę drobną kaszę, mąkę lub ryż i rysowanie palcem : wzory, obrazki, litery, słowa.
wykorzystać: miskę, kilka myjek (gąbka, ścierka, druciak), mydło, trzepaczkę do jajek; zrobić w misce dużo piany za pomocą trzepaczki, dziecko myje swoje zabawki lub pierze np. ubranka lalki.
zaangażowanie dziecka w przygotowanie posiłków : mieszanie, przelewanie, odmierzanie, ugniatanie – wszystkie te czynności doskonale stymulują receptory dłoni.
Przygotowała : Marzena Pietrowska